piątek, 28 listopada 2014

Pierniczki okrągłe

Święta zapasem zapachniało po raz kolejny piernikiem ale tym razem w wersji ciasteczkowej. Oczywiście nie robiłam je sama, "mamo pomogę Ci" usłyszałam od mojej córci jak tylko wyjęłam mąkę. Pierniczki są mięciutkie zaraz po upieczeniu, rozpływają się w ustach, a każdy kto spróbował zrobił tylko mmm. Zapraszam...
Przepis zaczerpnięty od babeczka.zuzka.pl
Stopień trudności- prosty, należy podpatrywać sytuacje w piekarniku po 10 min. pierniczki mogą nie dojść ja dostawiłam na kolejne 3 minuty.
Skala smaku- 10/10, mocno wyczuwalna przyprawa do piernika, na tą porcję nie dałam całej paczki zostawiłam z pół łyżeczki w opakowaniu i to był dobry pomysł.
Składniki:

  • 500 g mąki
  • 250 g miodu tj.około 3/4 szkl.
  • 140 g cukru
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki sody
  • przyprawa do piernika
Miód przekładamy do garnka, podgrzewamy go do dokładnego rozpuszczenia a następnie studzimy.
Do miski przesiewamy mąkę, dodajemy sodę, cukier, przyprawę do piernika, jajka i miód. Wyrabiamy ciasto. Dzielimy na 3 cześci i robimy z każdej wałek po czym odkrawamy nożem ciasto po około 3 cm - tak jak kopytka, formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, które układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
Pieczemy ok. 10 - 15minut w 175 stopniach.
Po upieczeniu studzimy na kratce.

Przygotowujemy lukier:
  • 100 g cukru pudru
  • gorąca woda
Cukier puder mieszamy z kilkoma łyżkami wody. Nakładamy pędzelkiem na pierniki..
Odkładamy do zastygnięcia.



3 komentarze:

  1. Wyglądają apetycznie - muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. JADŁAM PYSZNE!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny blog, będę zaglądać a te pierniki wyglądają super! Zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń