środa, 19 listopada 2014

Golonka w piwie wg M. Gessler



Zaglądam do zamrażalnika, a tam golonka, na którą nie chciałam patrzeć i zawsze omijałam ją szerokim łukiem dlaczego hm wydawała mi się skomplikowana do zrobienia, jednak kiedy oglądając K.R. zobaczyłam jak M.G. zajada ją taką pyszną postanowiłam w końcu zrobić z niej użytek i oto wg mnie stworzyłam danie doskonałe w smaku  co potwierdzili moi najbliżsi. Zapraszam…
Stopień trudności- Średni, trzeba pamiętać żeby co jakiś czas podlewać ją wodą i przekręcić przynajmniej dwa razy, czas pieczenia też można wydłużyć w zależności od wielkości golonki.
Skala smaku- 10/10
składniki
1 duża golonka wieprzowa
2 marchewki
1 pietruszka
1 seler
1 cebula
1 pomidor
4 ząbki czosnku,
0,5 litra jasnego piwa
musztarda rosyjska – 1/2słoika
łyżka miodu
majeranek
liście laurowe
kminek mielony
 pieprz
sól
oliwa z oliwek
można dodać przyprawę do golonki

Golonka w piwie - przygotowanie:
Golonki opalamy z ewentualnych włosków i myjemy. Następnie nacieramy dokładnie przyprawami i odstawiamy na dwie godziny, a najlepiej na całą noc. Obieramy i ścieramy marchew, pietruszkę, selera, czosnek i cebulę. Podsmażamy je (prażymy) na patelni na niewielkiej ilości oliwy z oliwek. . Golonkę układamy na blasze i wstawiamy do piekarnika na 220 stopni, na około 10 minut lub obsmażamy na patelni. Po tym czasie wyjmujemy golonkę, a pomiędzy mięso wkładamy warzywa. Na samym końcu dodajemy pomidory. Musztardę mieszamy z piwem i miodem i zalewamy golonkę. Pieczemy w 210 stopniach, doglądając aby golonka i warzywa się nie przypaliły. Golonkę co jakiś czas podlewamy sosem.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz