wtorek, 12 maja 2015

Tosty francuskie

Jak ja lubie początki dnia, które zaczynam pysznym śniadaniem. Zawsze kombinuje by nie było nudno jest tyle ciekawych propozycji na smaczny posiłek. Książka Ani Starmach zainspirowała mnie do zrobienia tostów francuskich.  Mmm jakie to było dobre, chrupiące miękkie w środku, wersja na słodko jest trafiona w punkt. Zapraszam...  
Skala smaku 10/10 najlepiej wg mnie smakuje z chlebem tostowym ale można użyć zwykły chleb lub bułki. Ja smażyłam na maśle śmietankowym.
Tosty francuskie:
4 grube kromki chleba 
2 jajka
50 gram drobnego cukru (około 4 płaskich łyżek)
2 łyżeczki cukru waniliowego
400 ml mleka
2 łyżki masła do smażenia
Do głębokiego talerza wbić jajka i rozbełtać widelcem. Dodać cukier i cukier waniliowy. Wymieszać. Wlać mleko mieszając rózgą. 
W talerzu maczać kromki z obu stron tak aby wchłonęły jak najwięcej płynu. Na rozgrzanej patelni rozpuścić masło i smażyć kromki po około 3 minuty z każdej strony- do uzyskania złotobrązowego koloru.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz