środa, 27 maja 2015

Krem z zielonych i białych szparagów

Z domu wyniosłam zamiłowanie do zup i chyba nie jedna Polska rodzina podtrzymuje ten zwyczaj. Chociaż mój Ł. ma krzywy ząb na zupy to i tak z chęcią je gotuje choć by dla samej siebie i dziewczynek. Dziś krem, ze szparagów, który był dla mnie wyzwaniem ze względu na hm chyba swój wygląd. Oczekiwałam czegoś trudnego i czasochłonnego jednak nic bardziej mylnego raz dwa i zupa gotowa, grunt to dobra organizacja. Powiem szczerze warto ją zrobić nie dość, że cieszy oko to jeszcze super smakuje. Zapraszam...
Skala smaku 10/10 jedyny minus to "włoski" w białych szparagach jesli komuś przeszkadzają można je przetrzeć przez sito. W orginale przepisu nie ma ziemniaka jednak ze względu na to, że jestem pyrożką dodałam go i to był strzał w dziesiątkę. Jeśli używamy samej wody proponuje dodać jeśli ktoś używa wegety, ja dodaje sos rybny, który jest dla mnie nr 1, jest niezwykle esensjonalny i bez sztucznych konserwantów.
Dwukolorowa zupa – krem ze szparagów
Pyszne 25”
pęczek szparagów zielonych
pęczek szparagów białych
2 cebulki szalotki lub 1 zwykła cebula
1 ząbek czosnku
4 łyżki masła
2 średnie ziemniaki
500 ml bulionu warzywnego lub wody
2 łyżki śmietany
50g płatków migdałowych
sól, pieprz
po 2 krople sosu rybnego
kawałek parmezanu do posypania- niekoniecznie
Przygotowanie:
Cebule i czosnek drobno posiekaj.
Szparagi umyj i odłam zdrewniałe końcówki. Pokrój na mniejsze kawałki. Pokrój też w kosteczke ziemniaki.
W dwóch garnkach rozpuść po 2 łyżki masła i podsmaż po połowie ilości czosnku i cebuli. Uważaj, żeby nie przypalić.
Następnie do jednego garnka wrzuć zielone, do drugiego białe szparagi i po jednym ziemniaku do każdego garnka. Smaż je przez 2-3 minuty. Do każdego garnka wlej 250ml ( ja dałam po 300ml.)bulionu lub wody i gotuj przez 8 minut.
Zmiksuj blenderem zawartość obydwu garnków, a następnie dodaj po łyżce śmietany. Dopraw do smaku.
Rozgrzej patelnię i wrzuć płatki migdałowe. Praż je przez 2 minuty aż lekko zbrązowieją.

Nalewać jednocześnie obydwie zupy z dwóch stron talerza.
Wierzch zupy posyp płatkami migdałowymi i świeżo startym parmezanem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz