piątek, 15 maja 2015

Pierogi leniwe

Tak jak pomyślałam tak zrobiłam czyli pierogi leniwe. To mój kolejny smak dzieciństwa do którego często wracam. Będąc na swojej kuchni zawsze bałam się robić potrawy, które z ręki mamy wychodziły niebiańskie.  Tak było z leniwymi, w końcu po próbach i błędach znalazłam przepis idealny. Zapraszam...
200 g. sera białego półtłustego
1 jajko - żółtko +piana
1/2 szkl. mąki pszennej
1 łyżka cukru waniliowego
do polania
1 czubata łyżka masła
2 łyżki bułki tartej
 Twaróg rozdrobnić widelcem, połączyć
z żółtkami, dodać mąkę i sól. Z białek ubić pianę i delikatnie wymieszać z ciastem. Stolnicę posypać mąką

Z ciasta uformować wałek o średnicy 3 cm, lekko spłaszczyć , nożem  zrobić kratkę i kroić w skośne kawałki szerokości 2-3 cm.
Pierogi wrzucać partiami na wrzącą , osoloną wodę. Wyjmować łyżką cedzakową  po 1 min. od wypłynięcia.
Polać  masłem ze  zrumienioną bułką tartą. i posypać cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz