piątek, 29 maja 2015

Najlepsze rogaliki krucho-drożdżowe

Jak ten czas leci to już dzień dziecka prawie no tak obudziłam się szybko. A jeszcze niedawno ja ten dzień obchodziłam i mówie całkiem serio, moja mama nigdy o nas nie zapominała i czy miałam 10 lat czy 30 lat zawsze jakaś drobnostka się nam trafiła...znowu zaczynam być sentymentalna.
Otóż po zastanowieniu stwierdziłam, że dzieci lubią najbardziej łakocie, a co za tym idzie czekoladę czyt. nutella;) Nic prostszego jak w ten dzień (i nie tylko w ten) poczęstować ich wspaniałymi krucho-drożdżowymi rogalikami z nadzieniem nutelli. Zapraszam...
Skala smaku 10/10 są to moje ulubione rogaliki, do których najczęściej wracam, i o które często mam pytania o przepis więc proszę bardzo(co za skromność heh) .
Źródło - zapiski Mamy

Składniki:
40 g. drożdży
2 łyżki cukru pudru
2 żółtka
1 szkl, śmietany 12%( mały kubek)
1 kostka masła
4 i pół szkl. mąki plus 1/2 szkl. do podsypania
1 słoik nutelli lub innego ulubionego kremu
Wszystkie składniki połączyć włożyć do lodówki na 20-30 min.,podzielić na 4 części, rozwałkować wyciąć trójkąty, nałożyć krem i zwijać rogaliki.Układać na przygotowanej blasze.Piekarnik nagrzać do 190  stopni i piec rogaliki aż będą złociste ok. 15 min.Po wystudzeniu polać lukrem lub dowolnie ozdobić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz