piątek, 1 maja 2015

Sernik z truflą

Już dawno miałam ochotę na sernik, a ten placek mogłabym jeść bardzo często. Oczywiście jak to ja musiałam go trochę podrasować w końcu jest tyle fajnych smaków, które mogą nadać jakieś intensywne doznanie oczywiście smakowe;). Sernik z truflą brzmiał na tyle intrygująco, że nie mogłam się mu oprzeć. Smak zaskakujący na pewno nie przypomina w żaden sposób sernika tradycyjnego. Delikatna nuta alkoholu fajnie komponuje się z czekoladą i serową podstawą. Zapraszam...
Skala smaku 9/10 sernik jest mało słodki mimo, że powiększyłam ilość cukru w serze, gorzka czekolada powoduje, żę ciasto staje się bardziej wytrawne. 
Zródło "moje wypieki"
Składniki na masę serową:
  • 500 g twarogu półtłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 3 jajka
  • 125 g drobnego cukru do wypieków- dałam 1 szkl. cukru pudru
  • 1 łyżeczka olejku waniliowego
  • 200 ml śmietany kremówki 36%
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Jajka zmiksować do połączenia. Dodać pozostałe skladniki i zmiksować do otrzymania gładkiej masy, nie dłużej.
Formę o średnicy 23 cm- ja miałam 26 cm. wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno. Przelać masę serową, wstrząsnąć do wyrównania (masa serowa będzie o rzadkiej konsystencji). 
Piec w temperaturze 160ºC, bez termoobiegu, przez około 45 minut. Powierzchnia sernika po dotknięciu patyczkiem powinna być ścięta i lekko sprężysta. Studzić w lekko uchylonym piekarniku.
Trufla czekoladowa z Bailey's:
  • 500 ml śmietany kremówki 36%
  • 400 g gorzkiej czekolady, posiekanej
  • 4 łyżki cukru pudru
  • 150 ml likieru Bailey's
Śmietanę kremówkę podgrzać w garnuszku do momentu wrzenia. Zdjąć z palinka, dodać czekoladę, odstawić do jej rozpuszczenia, co pewnien czas mieszając. Przestudzić. Schłodzić w lodówce przez około 1 godzinę lub do momentu otrzymania gęstej masy czekoladowej (uważając, by masa całkowicie nie zgęstniała).
Masę czekoladową umieścić w misie miksera. Dodać przesiany cukier puder, wlać likier i ubić (końcówki do ubijania białek) do zwiększenia objętości i otrzymania kremu o jaśniejszym kolorze. 
Krem przełożyć na zimny sernik. Wyrównać. Schłodzić przez kilka godzin w lodówce. 
Przed podaniem oprószyć kakao- ja tego nie zrobiłam.
Kroić ostrym długim nożem, maczanym na chwilę we wrzątku i wycieranym do sucha ściereczką. Za każdym razem nóż przecierać papierowym ręczniczkiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz