poniedziałek, 2 marca 2015

Kotlety mielone z kurczaka w sezamie

Zawsze staram się zrobić coś ciekawego na obiad.Przyznam, że nie lubie powtórzonych dań choć wiem, że w codziennym gotowaniu jet to  nieuniknione. Kiedy wyciągłam pierś z kurczaka od razu włączyła mi się myśl o zmieleniu go, a że miałam w szufladzie paczkę sezamu postanowiłam to połączyć. Wyszło fajnie choć mój Ł. marudził, że nie ma jego ulubionego zwykłego kotleta w panierce oj ile miałam do słuchania. Zapraszam...
Skala smaku 7/10- niestety sezam się szybko przypala więc w czasie smażenia trzeba być czujnym :)
Kotlety mielone z piersi kurczaka - składniki:
  • 1 podwójna pierś z kurczaka
  • 1 średnia cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • 1 kajzerka
  • mleko do namoczenia kajzerki
  • sól i pieprz do smaku
  • szklanka sezamu
  • olej do smażenia
  Pierś z kurczaka umyj i oczyść. Kajzerkę namocz w mleku. Kiedy zmięknie, odciśnij. Mięso, kajzerkę i cebulę zmiel. Dodaj przeciśnięty przez praskę czosnek, jajko, dopraw solą i pieprzem. Dobrze wymieszaj. Z masy formuj kotlety, obtaczaj w sezamie i smaż na gorącym oleju na złoty kolor.

2 komentarze: