czwartek, 26 lutego 2015

Muffinki pysznie czekoladowe

Czy lubicie czekoladę ? ja nie specjalnie, może leżeć w szafie i nawet nie przyszło by mi do głowy by wsunąć sobie taką tabliczkę ale nie jest tak pięknie, że owa słodycz mnie nie kusi. Moim  zastosowanie tabliczek czekolady są oczywiście ciasta. Uwielbiam łączyć płynną ich słodycz z mlekiem, mąką, jajkami, wychodzą z tego same grzechu warte słodkie pyszności. Stwierdzenie, że  jestem czekocholiczką jest tu jak najbardziej trafione. Dziś muffiny absolutnie zjawiskowo pyszne. Polecam.Zapraszam...
skala smaku 10/10 kto jeszcze nie posiada formy do muffinek niech jak najszybciej ją kupi, naprawdę nie pożałuje.
Przepis Nigelli Lawson
Składniki na 12 muffinek:
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kakao
  • 175 g cukru pudru
  • 150 g posiekanej czekolady ja dałam pół białej i połowę mlecznej
  • 250 ml mleka
  • 90 ml oleju
  • 1 duże jajko
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
W jednym naczyniu wymieszać wszystkie suche składniki, w drugim mokre. Wlać mokre do suchych i wymieszać najlepiej mikserem.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, wlać do nich ciasto (zostawić około 0,5 cm-1cm. od góry, ciasto urośnie)
Piec około 20 minut w temperaturze 200°C.
Smacznego :)



1 komentarz:

  1. Mmmm uwielbiam:D formy jeszcze nie mam, ale sobie sprawie:) Nigelle tez uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń