piątek, 20 lutego 2015

Sernik kawowy

Dziś sernik z tych nie co innych smakowo dla tych co lubią rzeczy kawowe ja akurat do nich należę. Czytam kawowe więc zaraz to robię. Sernik o smaku lekko mazisty, mokry idealnie pasuje do tego spód ciemny jak i wierzch czekoladowy, wg mnie wszystko się zgadza. Zapraszam...
Przepis "Moje wypieki"
Skala smaku 8/10 
stopień trudności prosty do sernika dodałam czekolade mleczną uważam, że był to dobry wybór, na wierzch polałam również czekoladę mleczną. Zrobiłam na blaszce z podwójnej porcji.
Składniki na spód:
  • 180 g ciastek pełnoziarnistych typu digestive
  • 60 g masła, roztopionego
Ciastka i masło wrzucić do malaksera i zmiksować na jednolitą masę o konsystencji mokrego piasku.
Tortownicę o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, samo dno. Na papier wysypać ciasteczka. Wyrównać, dokładnie wklepać w dno formy i schłodzić przez pół godziny w lodówce.
Składniki:
  • 750 g twarogu półtłustego lub tłustego, zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 250 g serka mascarpone
  • 4 jajka
  • 1,5 szklanki drobnego cukru do wypieków
  • 200 g gorzkiej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 4 łyżki kawy rozpuszczalnej (w postaci proszku)
  • 1 łyżka likieru kawowego
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 
W misie miksera umieścić twaróg, mascarpone, jajka, cukier, mąkę pszenną i zmiksować tylko do połączenia się składników. Nie dłużej, by niepotrzebnie nie napowietrzać masy serowej. Dodać 4 łyżki kawy i likier kawowy, zmiksować do połączenia. Na sam koniec dodać roztopioną i lekko przestudzoną czekoladę, zmiksować do połączenia. 
Piec w temperaturze 150ºC przez około 45 - 60 minut. Powierzchnia sernika powinna być ścięta i lekko sprężysta przy dotyku patyczkiem. Przestudzić w stygnącym piekarniku.
Polewa czekoladowa
4 łyżki śmietanki kremówki
100g. mlecznej czekolady
Śmietanę zagotować, gaz wyłączyć wrzucić czekoladę i poczekać aż się roztopi. Posmarować. Schłodzić w lodówce.


1 komentarz:

  1. Pyszny, próbowałam od samej autorki hehe, nie jestem za smakami kawowymi, a jednak polecam bo warty uwagi! :)

    OdpowiedzUsuń