wtorek, 24 lutego 2015

Chleb na żurku

Pamiętam jak kiedyś pewna Pani poczęstowała mnie i koleżanki z  pracy przepysznym chlebkiem domowego wypieku oczywiście po pierwszym kęsie każda z nas miała w głowie  tylko jedno Przepis.  Okazało się, że głównym składnikiem pieczywa był zakwas na żurek co dziwne w ogóle nie wyczuwalny w smaku. Przyznam, że chlebek długo gościł u mnie w domu (miałam niezłą faze na jego pieczenie- to czas przeszły, bo obecnie mam inna fazę ale o tym później;)) Zapraszam...
Skala smaku 10/10 chlebek jest chrupiący na zewnątrz i mięciutki w środku.
Chleb na żurku
500 g. mąki pszennej
1/2 szkl. mąki żytniej
1/2 łyżki soli
1/2 szkl. ciepłego mleka
1/2 szkl. ciepłej wody
3/4 szkl. żurku w butelce
35g.drożdży
ulubione ziarna- pestki dyni, słonecznik, siemie lniane
Wykonanie
Zrobić zaczyn z drożdży - pokruszyć drożdże zalać je odrobiną ciepłego mleka plus 1 łyżeczką cukru, wymieszać odstawić na 10 min w ciepłe miejsce.
Pozostałe składniki umieścić w misce zalać wyrośniętymi drożdżami oraz dodać ziarna, u mnie po 3 łyżki w/w ziaren. Przełożyć do foremki i pozostawić pod przykryciem na ok. 30 min. Piec w temp. 180 st. 50 min.

2 komentarze:

  1. Witam! Gratuluję pysznych przepisów, parę wpadło mi już w oko, myślę że niebawem je wypróbuję... te chleb to już chyba w poniedziałek:) dotarłam na tę stronę przez mojego męża, który jest kuzynem Twojego męża:) Pozdrawiam Dorota Szymczak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo mam nadzieje, że chlebek wyjdzie.Pozdrawiam również

      Usuń