czwartek, 26 lutego 2015

Zielony koktajl na zdrowie

Kiedyś nie przyszło by mi do głowy żeby robić sobie jakieś zieloniaste specyfiki do picia. Jednak po ciąży i karmieniu piersią moja kondycja zdrowotna nie była najlepsza dlatego postanowiłam wzmocnic organizm naturalnymi sposobami i tak przynajmniej raz w tyg.wypijam zdrowe koktajle. Nie wygladają może zachęcajaco ale sa pyszne.
Nie jestem dietetykiem dlatego długo szperałam w internecie i książkach co z czym łączyć i oto mogę się wypowiedzieć na temat danych produktów.
Skala smaku-  10/10
Pomelo Zawiera więcej witaminy C niż cytryna (61mg/100g) i ma najwięcej antyoksydantów ze wszystkich owoców. Pomelo jest źródłem wielu cennych witamin i składników odżywczych. Poza witaminą C zawiera witaminę B1, B2, beta karoten, błonnik, wapń, żelazo i potas. Jest mało kaloryczne, 100 gram pomelo zawiera 37 kalorii oraz ma niski indeks glikemiczny: 30 - mogą go spożywać nawet osoby z cukrzycą.
Zawarte w pomelo enzymy ograniczają wchłanianie skrobi z pożywienia, a pektyny zwiększają uczucie sytości.
Ananas dzięki zawartej w nim bromelinie wykazuje właściwości przeciwzapalne, przeciwobrzękowe i odchudzające. Bromelaina usprawnia proces trawienia, może zapobiegać zaparciom i wzdęciom oraz ma właściwości oczyszczające - poprawia mikrokrążenie i wspomaga usuwanie nadmiaru płynów z organizmu.
Szpinak Liście szpinaku mają właściwości antynowotworowe i chronią przed miażdżycą. Szpinak jest źródłem przeciwutleniaczy oraz bogaty jest w potas, żelazo i kwas foliowy.

Koktajl jest zatem bombą witaminową, wspomaga oczyszczanie i odtruwanie organizmu. Idealny na pierwsze lub drugie śniadanie.
Składniki na 1 porcję:
1 plaster świeżego ananasa
1/4 pomelo
1 duża garść szpinaku w liściach
kawałek imbiru ok. 0,5-1cm
3/4 szkl. przegotowanej wody
Wszystko umieścić w blenderze zmiksować odrazu wypić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz