czwartek, 19 marca 2015

Babka drożdżowa

Kolejna z babek Wielkanocnych,która króluje na nie jednym stole to na pewno Baba Drożdżowa. Kocham ciepłe ciasto drożdżowe z kruszonką i owocami ale przyznam, że do babki drożdżowej zawsze sceptycznie podchodziłam. Postanowiłam w końcu ją zrobić no, bo jakby inaczej:) i co, i właśnie nic.Nie powiem, bo była smaczna ale ja jednak zostanę przy cieście drożdżowym i babce ucieranej. Zapraszam...
przepis  z blogu anikagotuje.blogspot.
Skala smaku 6/10 ja nie użyłam rodzynek, zamiast skórki kandyzowanej dodałam skórki startej z pomarańczy.
Składniki:


  • 600 g mąki
  • 50 g drożdży
  • szczypta soli
  • 6 żółtek
  • 1 łyżka oliwy
  • 125 g masła
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • 50 g rodzynek
  • 25 g płatków migdałowych
Sposób wykonania:
  • 2 łyżki mąki zalać jedną szklanka ciepłego mleka. Dobrze  wymieszać, tak aby nie było grudek, dodając szczyptę soli
  • 50 g drożdży rozetrzeć z jedną łyżką cukru i gdy drożdże zrobią się płynne dodać do przestudzonego rozczynu z mąki i mleka. Delikatnie przemieszać i odstawić do wyrośnięcia
  • Żółtka utrzeć z cukrem na puszysta masę. Następnie dodać do nich mąkę oraz wyrośnięty rozczyn. Wyrobić ciasto tak, aby odstawało od ręki
  • Do tak wyrobionego ciasta dodać roztopione i przestudzone masło z łyżką oliwy i nadal wyrabiać, aż wszystkie składniki dobrze się połączą
  • Na koniec dodać namoczone i odsączone rodzynki, skórkę pomarańczową oraz migdały. Jeszcze raz wszystko dokładnie zarobić. Ciasto odstawić na chwilę do podrośnięcia- przykryć ręcznikiem.
  • Ciasto przełożyć do dużej formy na babki wysmarowanej masłem i oprószonej mąką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia
  • Gdy ciasto podrośnie wstawić je do dobrze nagrzanego piekarnika o temperaturze 180 stopni i piec ok 50 -60 minut.
  • Po wystudzeniu polać lukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz