piątek, 5 czerwca 2015

Ciasto budyniowe z rabarbarem

Przepis na to ciasto podesłała mi ciocia przez linka do bloga niemieckiego. Oczywiście zaraz sobie przetłumaczyłam składniki i mimo, że w składzie były jabłka ja postanowiłam uderzyć w sezon,  i zrobić je z rabarbarem. Smak wyszedł ciekawy, fajny i lekki. ładnie też się prezentuje.Zapraszam...
 Skala smaku 8/10 w przepisie jest 50 g. masła jednak z takiej ilości nic się nie kleiło wiec dałam dodatkowe 50g. i było ok


Składniki
50 g masła lub margaryny- ja dałam 100g.
2 jajka
100 g cukru
200 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szt. Cukier waniliowy
masa
150 g cukru
2 jajka
2 szklanki kwaśnej śmietany12%
2 budynie waniliowe
700g. rabarbaru + ok. 4-5 łyżek cukru

Przygotowanie:

Masło, 2 jajka, 100 g cukru, mąki, proszek do pieczenia i cukier waniliowy - zagnieść na ciasto. 
Włożyć na 30 min.do lodówki .


Rabarbar obrać, umyć, osuszyć i pokroić na 1 cm kawałki. Rozgrzać suchą, dużą patelnię, wrzucić do niej rabarbar i posypać cukrem. Podgrzać na ostrym ogniu mieszając, aż rabarbar puści sok (około 2 - 3 minuty). Rabarbar przełożyć na durszlak i odsączyć z nadmiaru soku.


Pokrycie
150g cukru, 2 jajka, śmietana i budyń w proszku zmiksować. Ciasto wylepić tortownice i boki. Ciasto posypać bułką tartą, wyłożyć odsączony rabarbar, i na końcu wlać masę.
W temperaturze 180 ° C piec przez około 1 godzinę.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz