środa, 10 czerwca 2015

Kotleciki z jaglanką, łososiem i brokułem

Na stałe zagościła u mnie kasza jaglana, często ja gotuję zamiast ziemniaków w końcu to podobno bomba witaminowa. Okazuje się że z tej odmiany kaszy można zrobić praktycznie wszystko, dlatego ja postanowiłam połączyć jaglankę z łososiem i brokułem. Ten skład był przesmaczy nawet mój Ł. zjadł ze smakiem chociaż jak twierdzi "wynalazków nie lubi" więc Zapraszam...
Skala10/10 - kotleciki nie są zbite dlatego delikatnie trzeba się z nimi obchodzić podczas smażenia.
 Składniki:

  • 1 szklanka kaszy jaglanej
  • filet z łososia ok 200g.
  • 1/2 brokuła
  • młoda cebulka
  • 2 jajka
  • pieprz 
  • sól
  • świeży posiekany koperek
  • masło klarowane lub olej

  • SOS - 200 g jogurtu naturalnego
  • 1 mały ząbek czosnku
  • odrobina słodkiej lub ostrej papryki
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • sól, pieprz


1 szklankę kaszy jaglanej - sparzonej, wypłukanej i ugotowanej pod przykryciem w 1,5 szklance bulionu wegetariańskiego (12 minut) lub w zwykłej wodzie lekko osolonej. Brokuła gotuję. Cebulkę, łososia, koperek kroję na drobno. Ugotowaną kaszę przekładam do miski, dodaję, cebulkę, koper i brokuła (po ugotowaniu kroję go również na drobno), doprawiam solą, pieprzem wszystko umieszczam w blenderze i miele do uzyskania drobnej papki, przekładam do miski dodaje jajka i łososia i mieszam. Formuje małe kotleciki. Smażę na maśle klarowanym(można na oleju). U mnie kotleciki podane z sosem jogurtowym posypanym koperkiem i surówką. Pyszne były :))




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz