czwartek, 18 czerwca 2015

Śmietanowiec na mleku skondensowanym



Ciasto na które podaje przepis zaintrygowało mnie składnikami, sama nie wiedziałam czego do końca się spodziewać. Spody są fajne i tu mimo małej ilości składników co mnie trochę przeraziło wychodzi całkiem gruba warstwa. Myślę, że można je fajnie wykorzystywać do różnych mas. Ogólnie ciasto nie jest słodkie powiedziałabym, że bardziej wytrawne z lekko kwaskowatym posmakiem. Zapraszam...
Skala smaku 6/10 ja wolę jednak bardziej słodkawe ciasta ale wśród gości kosztujących znalazły się osoby zachwycone smakiem, jak  kto lubi;) 
blaszka 25x29

Składniki
1 PUSZKA MLEKA SKONDENSOWANEGO SŁODZONEGO
2 JAJA
6 ŁYZEK MĄKI
1 PŁASKA ŁYŻKA SODY
PODANE SKŁADNIKI ZMIKSOWAĆ

CIASTO PODZIELIĆ NA 3 CZĘSCI.DO DWÓCH DODAĆ PO 2 ŁYŻKI KAKAO,A DO TRZECIEJ 2 ŁYZKI SUCHEGO MAKU.

3 DUZE SMIETANY 18 % /400 ML/UBIĆ Z JEDNĄ SZKLANĄ CUKRU I SOKIEM Z JEDNEJ CYTRYNY.

UPIEC 3 PLACKI W MAŁEJ BLASZCE/JEDEN OK.10 - 15min.,180st.- ja piekłam każdy osobno /NA DOLE BLACHY POŁOŻYĆ BRĄZOWY PLACEK- POLAĆ ŚMIETANĄ.JAKO DRUGI PLACEK Z MAKIEM - POLAĆ ŚMIETANĄ.NA WIERZCHU POŁOZYĆ PLACEK OSTATNI,POLAĆ ŚMIETANĄ I GRUBO POSYPAĆ 
WIÓRKAMI KOKOSOWYMI


Składniki:
  • 2 duże łyżki masła
  • 3 łyżki cukru
  • 130 g wiórków kokosowych


Na patelni roztapić dwie łyżki masła. Do roztopionego tłuszczu dodać cukier i wiórki kokosowe, całość smażyć na niewielkim ogniu. W czasie smażenia mieszać całość drewnianą łyżką, tak aby posypka równomiernie się zrumieniła.  Ciasto posypać uprażonym kokosem lekko wciskając go w krem.

.ODSTAWIC CIASTO NA KILKA GODZIN W CHLODNE MIEJSCE./NAJLEPSZE JEST NA DRUGI DZIEŃ/





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz