piątek, 5 czerwca 2015

Deser truskawkowy z ricottą

Kocham sezon truskawkowy i od zeszłego roku postanowiłam, że jak pojawią się te owoce zjadam min. szklankę dziennie przyrządzone w przeróżny sposób. Aby nie było nudno ostatnio wymyśliłam fajne desery, które robiłam już kilka razy. Bardzo mi smakują. Zapraszam...
Skala smaku 10/10 ser ricotta jest bardzo fajny lekko słonawy w smaku dla mnie idealnie się komponuje z truskawkami. Deser z nim można jeść bez wyrzutów sumienia, gdyż ma niską zawartość tłuszczu w przeciwieństwie do swojego "kolegi" serka mascarpone. Warstwy można układać wg swoich upodobań.

Składniki:
  • 250 g sera ricotta
  • ok. 1 łyżka cukru pudru
  • 100 ml schłodzonej śmietanki 30 %
  • kruche herbatniki, pełnoziarniste ciastka lub inne ulubione- ja upiekłam ciasteczka z przepisu na moim blogu "najlepsze chrupiące ciasteczka owsiane"
  • 300 g truskawek, malin lub innych ulubionych owoców

Sposób przygotowania

  1. Ciastka pokrusz najlepiej blenderem. Truskawki pokrój w plastry lub kostki. Śmietanę ubij z cukrem, dodaj ricottę i wymieszaj. Na dno pucharków nałóż ciastka, odrobinę masy, następnie warstwę owoców. Na samą górę połóż warstwę masy, truskawki i pokruszone ciasteczka. Deser schładzaj w lodówce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz