czwartek, 11 czerwca 2015

Muffinki z truskawkami z posypką migdałową

Nie mogłam się doczekać truskawek w tym roku zresztą zawsze ich wyczekuje mając tonę pomysłów na ich wykorzystanie. Nie mogą się zmarnować dlatego umieszczenie ich w mufinkach było mega rozwiązaniem. Muffinki, które dziś chcę przedstawić są moim hitem lata i sezonu truskawkowego. Są przepyszne i każdy to mówił co je spróbował. Nie wierzycie? Zapraszam...
Skala smaku 10/10 robiłam z mąką pszenną i razową (na zdj. muffinki z mąka razową). Z pszenną wychodzą bardziej puszyste i mięciutkie. Na tą ilość ciasta można dać 1,5;2 lub 2,5 szkl. pokrojonych w kosteczkę truskawek zależy od Waszych upodobań.
Źródło gazeta "Tina"
    
Składniki na około 15 muffinek:
  • 2 i pół szklanki mąki pszennej lub 1 i 1/2 szkl. mąki pszennej i 1 szkl. mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki cukru lub więcej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 jajka
  • pół szklanki oleju
  • 1 szklanka maślanki
  • 1,5 lub 2 szklanki pokrojonych w kostkę truskawek- ja dałam 2 szkl.
Kruszonka migdałowa: wszystkie składniki wymieszać - ja włożyłam składniki do blendera
  • 4-5 łyżek płatków migdałowych zmielonych 
  • łyżka roztopionego masła
  • 3 łyżeczki cukru
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W jednym naczyniu połączyć suche składniki: mąkę, cukier, proszek, sodę. W drugim składniki mokre: jajka, maślankę, olej. Wymieszane mokre składniki wlać do suchych i lekko wymieszać, tylko do połączenia się składników. Dodać truskawki i wymieszać łyżką.
Formę do muffinek wyłożyć papilotkami, wypełnić ciastem (3/4 ). Posypać kruszonką.

Piec około 25 minut w 190ºC. Wystudzić.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz