niedziela, 12 kwietnia 2015

Kotlet Pożarskiego

Kiedy mam chwile czasu w ciągu dnia (to raczej graniczy z cudem) staram się oglądać jakieś programy kulinarne. Nieraz naprawde trafi sie przepis godny uwagi. Tak było w przypadku programu "Ewa gotuje". Ta wg mnie bardzo elegancka kobieta przyrządzała kotleta pożarskiego, danie mnie zaciekawiło więc nie pozostało mi nic innego jak je przyrządzić.
Skala smaku 8/10- kotlet nie zachwycił mnie w 100 %, minusem jest to, że dość szybko się przypala i trzeba smażyć na wolnym ogniu. Myślę, że lepiej pokruszyć chleb na mniejsze kawałki niż ja to zrobiłam.
  • ½ kg - piersi z kurczaka
  • 1 - zółtko
  • czerstwa bułka namoczona w mleku
  • 2 łyżki - masła klarowanego
  • natka pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • masło klarowane do smażenia
  • 1 - jajko
  • czerstwe pieczywo do pamierowania

Opis przygotowania
Mięso posiekać bardzo drobno lub zmielić w maszynce. Wymieszać z żółtkiem, odciśniętą bułką, masłem i posiekaną pietruszką. Doprawić solą i pieprzem. Dokładnie wyrobić.
Formować podłużne kotleciki – z tej porcji mięsa wyjdą cztery-pięć. Zanurzać w roztrzepanym jajku i panierować w paskach czerstwego pieczywa (chleb należy podsuszyć i pokroić w zapałkę). Smażyć na klarowanym maśle lub oleju na jasnozłoty kolor z obu stron. Przed podaniem odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz