środa, 22 kwietnia 2015

Brownies z kremem orzechowym

W tygodniu tez trzeba mieć cos do kawy zawsze wychodze z takiego założenia. Przyznam, że codziennie muszę zjeść coś z nutą słodyczy takie przyzwyczajenie ale nie pociagają mnie cukierki czy batoniki tylko ciasto swojego wypieku.W związku z tym, że dzięki moim córką;) mam trochę zapasów czekolady i ulubionego kremu czekoladowego nie pozostało mi nic innego jak połączyć te dwa smaki. Placek jest bardzo smaczy i oczywiście mega czekoladowy dla mnie bomba. Zapraszam...
Skala smaku 10/10 krem orzechowy trudno się rozprowadzał dlatego wrzucałam kawałkami na ciasto.
Źródło "Moje wypieki"
Składniki:
  • 180 g masła
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 250 g cukru pudru
  • 4 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 140 g mąki pszennej
  • szczypta proszku do pieczenia
  • 35 g kakao
  • 50 g gorzkiej czekolady, posiekanej-ja dałam mleczną
  • 95 g masła orzechowego (typu 'crunchy' - z kawałkami orzeszków)- użyłam kremu orzechowego
  • od siebie dodałam pokrojone orzechy włoskie
Czekoladę rozpuścić razem z masłem na małym ogniu, mieszając (nie dopuścić do wrzenia). Lekko przestudzić. Dodać cukier, jajka, ekstrakt, przesianą mąkę z proszkiem, kakao i dodatkowo posiekaną czekoladę. Wymieszać.
Do przygotowanej blaszki (18 x 29 cm) wlać gotowe ciasto. Małą łyżeczką wykładać na górę masło orzechowe, wymieszać końcówką noża, tworząc na powierzchni esy - floresy. Posypać orzechami.
Piec w temperaturze 160ºC, przez około 40 minut (piekłam krócej). Brownies powinny być wilgotne, im dłużej brownies pieczone, tym bardziej suche i o konsystencji ciasta (trzeba wyczuć swój piekarnik).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz