sobota, 11 kwietnia 2015

Gofry przepis 1

Coraz bliżej lata i ciepłych promieni słońca. Tak mogłabym już spacerować brzegami  morza po piaszczystej plaży. Żeby być bliżej marzeń postanowiłam zrobić gofry, na które zawsze się skusze kiedy jestem na wakacjach to taki mój wyjazdowy przysmak. Gofrownice zakupiłam kilka lat temu i moge powiedzieć ze jest to "inwestycja" na lata, gdyż po roku, trzech czy pięciu zawsze się będzie ponią sięgało. Przepisów na gofry jest na prawde całe mnóstwo stosowałam już przeróżne. Poniższy przepis jest wart wypróbowania gofry są smaczne jednak po dłuższym leżeniu tracą swoją świeżość.
Przepis pochodzi z "mojewypieki"

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 - 2 łyżki drobnego cukru do wypieków
  • 1/3 szklanki oleju słonecznikowego
  • 2 jajka (żółtka oddzielone od białek)
Rozgrzać gofrownicę.
Wszystkie składniki oprócz białek zmiksować na gładką masę. Białka ubić na sztywną pianę i bardzo delikatnie wymieszać z ciastem.
Piec w gofrownicy przez około 2 - 3 minuty, do rumianego koloru. Studzić na kratce. Podawać z bitą śmietaną lub ulubionymi dodatkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz