wtorek, 4 sierpnia 2015

Makaron z pesto bazyliowo-oreganowym

Oj było dziś gorąco ale nie narzekam po tylu dniach okropnego zimna brrr. Oczywiście  przy takim upale najlepiej by się jadło lody i piło zimne napoje no ale nie popadajmy w rutynę coś jednak trzeba zjeść. Szybko i bezboleśnie, musimy mieć do tej potrawy świeże zioła, a te idzie dostać już w każdym dobrym markecie. Mi smakowało bardzo. Zapraszam... 

Skala smaku 10/10 do pesto dodałam oregano, bardzo lubię te zioło, a że mam w doniczce na moim blacie więc jak znalazł. 
Składniki:
proporcje są tak naprawdę na oko na jedną porcję

  • makaron na spaghetti - ja użyłam pełnoziarnistego -ok. 150 gram -na oko
  • duży pęczek świeżej bazylii
  • kilka listków oregano - niekoniecznie
  • 1 ząbek czosnku
  • garść pestek dyni - można też użyć nerkowce
  • kawałek sera
  • oliwa z oliwek
  •  szczypta soli,pieprzu
  • Gotujemy makaron al dente w lekko osolonej wodzie. Następnie odcedzamy.
    Do blendera wkładamy bazylię, oregano oraz pestki dyni, ząbek czosnku, szczypta soli, pieprzu i 3 łyżki oliwy z oliwek.  Wszystkie składniki dokładnie miksujemy blenderem.Gotowe pesto wykładamy na makaron. Można posypać żółtym serem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz