środa, 15 lipca 2015

Ciasto z czereśniami palce lizać

Czereśnie w miseczce patrzyły na mnie błagalnym wzrokiem aby je wykorzystać do czegoś pysznego. Propozycji było wiele jednak ja nie mam czasu na wielkie pieczenia. Postanowiłam połączyć ciasto z muffin z bordowymi soczystymi owocami. Przyznam trochę pokombinowałam też z polewą, gdyż chciałam w pełni uzyskać czereśniowy smak lata. Powiem tylko jedno Pyszności. Zapraszam...
Skala smaku 10/10 inny owoc np. jagoda czy wiśnie również by się sprawdziły w tym cieście.
 
Składniki:
300 g. czereśni bordowych, dojrzałych (już po usunięciu pestek)
1 i 3/4 szkl. mąki pszennej
1 szkl. cukru pudru
2 łyżeczki proszku dopieczenia
szczypta soli
Mokre składniki:
1/2 szkl. oleju
2 jajka
1 łyżeczka olejku migdałowego
1 łyżeczka olejku waniliowego
sok czereśniowy,
pół cytryny
Lukier:
5 łyżek soku z czereśni
1 łyżeczka olejku migdałowego
1 szkl. cukru pudru
Czereśnie umyć wypestkować, lekko poszatkować i odłożyć na sitko, zasypać 1 łyżką cukru. Odczekać ok. 30 min. i w między czasie wyciskać delikatnie czereśnie. Po czasie do powstałego soku wcisnąć pół cytryny. Odłożyć 5 łyżek do miseczki na lukier. Czereśnie zasypać 1 łyżką mąki ziemniaczanej.
Wymieszać składniki suche w miseczce. Zmiksować osobno składniki mokre plus sok z czereśni i powoli wsypywać suche składniki. Ciasto będzie bardzo gęste. Na końcu dodać czereśnie. Przelać do formy keksowej. Piec 180 st. 40 min. do suchego patyczka. Po ostudzeniu polukrować.




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz