czwartek, 28 stycznia 2016

Pączki na serku homogenizowanym naturalnym

Karnawał trwa więc nie mogę być w tyle z wypiekami "pączkowymi", dlatego usmażyłam całkiem zgrabne pączusie z serkiem homogenizowanym. Plusem ich jest to, że są bardzo szybkie do zrobienia, a przy tym naprawdę smaczne. Małe, zgrabne takie na dwa chapsy. Przyznam, że chciałam aby wyglądały  jak taka okrągła piłeczka jednak nie jest to łatwe do osiągnięcia, dlatego najlepiej ciasto jest nabierać na łyżkę i zsuwać palcem do nagrzanego tłuszczu. Wychodzą całkiem kształtne;)
Skala smaku 10/10 super jest to, że nawet po 3 dniach są nadal puszyste i smaczne- nie robią się gumowate
 Żródło "moje wypieki"





Składniki na pełny duży talerz:
  • 300 g serka homogenizowanego waniliowego-ja robiłam z serka naturalnego typu president
  • 3 jajka
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • olej do głębokiego smażenia
Dodatkowo:
  • drobny cukier do wypieków wymieszany ze zmielonym cynamonem (na 100 g cukru 2 łyżeczki cynamonu) - robiłam bez cynamonu
Serek wymieszać z jajkami (można roztrzepać rózgą kuchenną). Dodać przesianą mąkę pszenną, proszek do pieczenia, sól. Dokładnie wymieszać widelcem.
W szerokim i płaskim garnku rozgrzać olej do temperatury 175ºC- ja piekłam na "oko". Niewielką łyżką nakładać porcje ciasta na rozgrzany olej, od czasu do czasu maczając ją w odłożonym oleju (by ciasto nie kleiło się do łyżki). Smażyć do złotego koloru.
Usmażone pączki odkładać na bibułkę do odsączenia. Jeszcze ciepłe obtoczyć w drobnym cynamonowym cukrze.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz