niedziela, 18 marca 2018

Pyszna Tarta z kremem waniliowym i czarną pożeczką.

Tarty czyli ciasta kruche po prostu uwielbiam. Przepisów wypróbowałam już kilka hm kilkanaście i wychodziła raz lepsza kruchość raz gorsza. Właśnie kosztuje kawałek dzisiejszej tarty i nie omieszkam się tym przepisem podzielić, gdyż smak jej jest wg mnie powalający, tak niebo w gębie;)
Oczywiście moja inspiracja. 
Najlepiej na początek upiec ciasta kruche, potem zrobić fruzelinę na koniec zrobić krem waniliowy, gdyż należy go wylać jeszcze ciepły.
 
Składniki:
1,5 szkl. mąki pszennej
120 g. masła lub margaryny
0,5 szkl.cukru =odjęłam 1 łyżkę cukru z tego
2 żółtka
1 łyżka śmietany 12% lub 18%
Dodatkowo:
garść pekanów lub innych orzechów
2 łyżki sosu klonowego
Ciasta nie wychodzi za dużo ale wystarczająco. Jak widać na boki tarty ciasta już nie starcza-można zrobić 1.5 porcji żeby było idealnie;)
Wszystko zagnieść i zrobić dwie kule jedną większą-na spód, drugą mniejszą -na wierzch. Włożyć do lodówki na min. 30 min(ja włożyłam na całą noc).Po tym czasie zetrzeć większą kule na dno tarty, wylepić, po nakłuwać widelcem, upiec w nagrzanym piekarniku 12 min. 180st(kontrolować czas pieczenia, można wydłużyć w razie potrzeby). Drugą mniejszą kule wyłożyłam na dno tortownicy 23 cm wyłożoną papierem do pieczenia, nie musi to być idealnie równo, posypałam orzeszkami Pekanami (posiekałam garść pekanów i polałam  sosem klonowym, wymieszałam i posypałam cisto kruche, można to zrobić z włoskimi czy laskowymi). (Gdy nie mamy syropu klonowego to orzeszki posypujemy suche. Po upieczeniu można polać ciasto polewą czekoladową). Zapiec jak wyżej. Ostudzić placki.
Krem patissiere:
300 ml. mleka
50g, cukru
30 g. masła śmietankowego
2 łyżki maki pszennej
10 g ziemniaczanej (łyżka bez czubka)
3 żołtka
nasiona z 1 wanilii (jeśli nie mamy to zastępuję część cukru białego cukrem waniliowym)
Wszystko miksuje mikserem bądź blenderem. Przelewam do garnka i cały czas mieszam podgrzewając na wolnym ogniu aż do zgęstnienia. Najlepiej mieszać rózgą, proces ten dość długo trwa.Druga opcja - Można też podgrzać część mleka i pozostałą ilość wraz ze wszystkimi składnikami zmiksować i przelać do ciepłego mleka i mieszać do zgęstnienia. 

Fruzelina z czarnej porzeczki
Można użyć dżemu, ja jednak zrobiłam fruzelinę z mrożonych owoców.
200 gram czarnej porzeczki podgrzałam z 1 łyżką cukru i jedną łyżką galaretki cytrynowej. Ilość cukru można dosmakowywać. Podgrzewać do zgęstnienia. ostudzić.
Składanie: Podstawa tarta z kruchym na to rozsmarować czarną porzeczkę, wylać krem waniliowy i przekryć ciastem kruchym.  






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz